Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • tokmakidou_etiketes_trofimon_efarmogi_syn [605,33 KB]

Τεκμήρια

  • tokmakidou_etiketes_trofimon_efarmogi_tek [3,53 MB]

Ετικέτες τροφίμων

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο εκπαιδευτικό σενάριο εξετάζονται τα κύρια στοιχεία που πρέπει να αναγράφονται στις ετικέτες τροφίμων με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (Εφημερίδα Ευρωπαϊκής Ένωσης 2011) για τη διασφάλιση της αρτιότητας των συσκευασμένων τροφίμων που πωλούνται εντός των συνόρων της (Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2013). Οι μαθητές μέσα από διερευνητικού τύπου διαδικασίες που υποστηρίζονται από τη χρήση των Τ.Π.Ε. γνωρίζουν τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται στις συσκευασίες των προϊόντων διατροφής και τις προσεγγίζουν εξελικτικά προκειμένου να καταστούν ικανοί να στέκονται κριτικά απέναντι στις προθέσεις όσων παρέχουν τη συγκεκριμένη πληροφόρηση και να επιλέγουν ενήμεροι τα τρόφιμα που καταναλώνουν.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 5: Πάμε για ψώνια;
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)03/11/2014
Χρονολογία έως12/11/2014
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου και επιπλέον ένα αρχείο κειμενογράφου που επισυνάπτεται.
Τα περισσότερα τεκμήρια εμπεριέχονται στο κείμενο της εφαρμογής εκτός από τις εργασίες των ομάδων κατά την δραστηριότητα του 4ου δίωρου που κατατίθενται σε ξεχωριστό φάκελο.