Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • tokmakidou_paraxenes_syntages_efarmogi_tek [4,99 MB]

Παράξενες συνταγές

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η γνωριμία και επαφή των μικρών μαθητών/-τριών με το κειμενικό είδος
των «συνταγών» αποτελεί οριζόντιο στόχο του γλωσσικού μαθήματος και
μάλιστα συναντάται στα σχολικά βιβλία της Γλώσσας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Οι δραστηριότητες του σεναρίου μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά αλλά και ανεξάρτητα από υλικό του σχολικού εγχειριδίου της Β΄ Τάξης. Σε αυτό μπορούν να συναντήσουν τις συνταγές για πραγματικά φαγητά και γλυκά, τις οδηγίες για την κατασκευή καρτών και διεξαγωγή παιχνιδιών. Μέσα από τις δραστηριότητες του σεναρίου παρακινούνται να ασχοληθούν και με «περίεργες» οδηγίες και συνταγές, οι οποίες στην πραγματικότητα δε σχετίζονται με τη διατροφή και δεν αφορούν πρωταρχικές ανάγκες του ανθρώπου. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε με στόχο την πρόκληση και τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μικρών μαθητών/-τριών. Η εμπλοκή τους σε παιγνιώδεις δραστηριότητες αναζήτησης της συνταγής του γέλιου / της χαράς και της συνταγής των παραμυθιών θα αποτελέσει το πρόσχημα για την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες που αφορούν στη γνωριμία της δομής των συνταγών, την επέκταση του λεξιλογίου τους, καθώς και την καλλιέργεια του προφορικού και του γραπτού τους λόγου.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 15: Αλληλογραφώ
↘ Ενότητα 19: Τα μάθατε τα νέα;
↘ Ενότητα 21: Χρήσιμες οδηγίες
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)6/11/2013
Χρονολογία έως19/11/2013
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου.