Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας: Διερευνώντας τα τοπία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστοριογραφίας [6,25 MB]
  • Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας: Διερευνώντας τα τοπία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστοριογραφίας [14,73 MB]
  • Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας: Διερευνώντας τα τοπία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστοριογραφίας [1,55 MB]
  • Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας: Διερευνώντας τα τοπία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστοριογραφίας [28,94 MB]

Η Αρχαία Αγορά της Αθήνας: Διερευνώντας τα τοπία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστοριογραφίας

  • Δημιουργός: Λάμπρος Πόλκας

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές γνώρισαν πρώτα, με επιτόπια περιήγηση, την Αγορά της αρχαίας Αθήνας ως τοπίο, αλλά και ως χώρο στον οποίο συναιρούνται μηνύματα και συμβολισμοί της αθηναϊκής πολιτείας και της ιδεολογίας της. Χωρισμένοι σε ομάδες κατέγραψαν σχόλια για αντιπροσωπευτικά μνημεία του χώρου της Αρχαίας Αγοράς και αποτύπωσαν εικονιστικά στιγμιότυπά τους με φωτογραφικά μέσα που διέθεταν. Στη συνέχεια, συνέταξαν και συνεπεξεργάστηκαν το υλικό τους, έντυπο και ψηφιακό (μικροκείμενα και φωτογραφίες), στο Wiki του μαθήματος. Τέλος, ανάρτησαν τις φωτογραφίες τους σε διαδικτυακά περιβάλλοντα επεξεργασίας και δημοσίευσης εικονιστικού υλικού, τις οποίες στη συνέχεια δημοσίευσαν, συνοδευόμενες από τα μικροκείμενά τους, στο ιστολόγιο του μαθήματος. Προέκυψε έτσι μια ψηφιακή παρουσίαση ή ένας οδηγός των αντιπροσωπευτικών μνημείων της Αρχαίας Αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό οι ομάδες, όπως και στο συνταγμένο, προσέγγισαν τα μνημεία της Αρχαίας Αγοράς ανάλογα με το τι συμβολίζουν και τα μηνύματα που μεταφέρουν σε δημόσιο πολιτικό, θρησκευτικό και οικονομικό επίπεδο. Οι παραπάνω συμβολισμοί και μηνύματα συνδέθηκαν με την ιστορική εξέλιξη της Αγοράς και μεταφέρθηκαν στο σήμερα με τη διερεύνηση του τι μπορεί να σημαίνει η Αρχαία Αγορά της Αθήνας στη σημερινή εποχή.

Διδακτική Ενότητα→ Β Λυκείου
↘ Σοφοκλέους Αντιγόνη - Γενικής Παιδείας
↘ Συνολική θεώρηση
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Σοφοκλής
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Αλεξανδρινή - ελληνιστική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σύμβολο
↘ Δραματικότητα
↘ Διακειμενικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)2013/03/13
Χρονολογία έως2013/04/05
Σχολική μονάδα

1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών "Γεννάδειο"

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ