Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ [3,94 MB]

Προς την τελική σύγκρουση

  • Δημιουργός: Μαρία Παπαδοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η διδακτική πρόταση αναφέρεται στα Κεφάλαια 71-73 του 3ου Βιβλίου των «Ιστοριών» του Θουκυδίδη, στα οποία περιγράφεται η κατάσταση στην Κέρκυρα μετά τη δολοφονία των ηγετών της δημοκρατικής παράταξης από τους ολιγαρχικούς.
Το σενάριο ακολουθεί μαθητοκεντρική διδακτική προσέγγιση, καθώς προωθεί τη συμμετοχή των μαθητών στη διαχείριση της μάθησης, ενώ τους εμπλέκει σε ανακαλυπτικές διαδικασίες της γνώσης.
Οι μαθητές εργάζονται κατά ομάδες με στόχο: α) να διερευνήσουν και να κατανοήσουν το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της αντιπαράθεσης ολιγαρχικών-δημοκρατικών Κερκυραίων, β) να αντιληφθούν το σχέδιο δράσης των νικητών ολιγαρχικών, γ) να κατανοήσουν τις λογικές σχέσεις που συνδέουν τους κύριους με τους δευτερεύοντες όρους της ιστορικής αφήγησης παράγοντας νόημα, δ) να υποδυθούν «ρόλους» και να κατανοήσουν τη θέση πολιτών και δούλων στην Κέρκυρα, αλλά και τη λειτουργία της πειθούς και ε) να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Α Λυκείου
↘ Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι
↘ Θουκυδίδης, Ιστορίαι – Βιβλίο 3. Κεφάλαια 71-74
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πόλη
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Σύνδεση προτάσεων
↘ Κύριες προτάσεις
↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Αναφορικές προτάσεις
↘ Ευθύς – πλάγιος λόγος
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Ιστορικά
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Ευριπίδης
↘ Αριστοφάνης
↘ Θουκυδίδης
↘ Αριστοτέλης
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Διακειμενικότητα
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/03/2015
Χρονολογία έως20/03/2015
Σχολική μονάδα

3ο Γενικό Λύκειο Καβάλας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές