Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Οι πρωταγωνιστές_tek [7,05 MB]

Οι πρωταγωνιστές

  • Δημιουργός: Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν πώς ο Όμηρος σκηνοθετεί την προετοιμασία των δυο αντίπαλων στρατοπέδων για πολεμική αντιπαράθεση, συστήνοντάς μας τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές του έπους, εκτός του Αχιλλέα, δίνοντάς μας έτσι το πανόραμα των πρωταγωνιστών. Οι μαθητές ασκούνται στην ακουστική κατανόηση των πρώτων 120 στίχων της ραψωδίας και στη γραπτή απόδοση του περιεχομένου τους με τη μορφή δημοσιογραφικού ρεπορτάζ: «Τι γίνεται στο πεδίο εκτός τειχών». Στους επόμενους στίχους της Τειχοσκοπίας κυριαρχεί η μορφή της Ελένης με την απαστράπτουσα ομορφιά. Οι μαθητές διερευνούν τον τρόπο με τον οποίο δηλώνεται η ομορφιά της Ελένης και τον συγκρίνουν με τον τρόπο που δηλώνεται η ομορφιά του Πάρη. Διαπιστώνουν, επίσης, με τι συνδέεται αντίστοιχα αυτή η ομορφιά; (ενοχή και όλεθρο). Κατόπιν επισκέπτονται την Ανεμόσκαλα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και επιλέγουν ποιήματα Νεοελλήνων ποιητών με θέμα την ομορφιά Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα παρουσίασης (PowerPoint) με τους πρωταγωνιστές, μάχιμους και μη, του έπους που παρελαύνουν στους στίχους της Τειχοσκοπίας, παρουσιάζοντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και το ήθος τους καθώς και οπτικό υλικό αντλημένο από την αρχαία αγγειογραφία.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Γυμνασίου
↘ Ιλιάδα
↘ Γ 121-244
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Σύμβολο
↘ Μύθος
↘ Δραματικότητα
↘ Διακειμενικότητα
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/12/2012
Χρονολογία έως15/12/2015
Σχολική μονάδα

Ιδιωτικό Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση