Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [2,41 MB]

Γάμος, οικογένεια, έμφυλοι ρόλοι: μετασχηματισμοί στο χρόνο

  • Δημιουργός: Γεσθημανή Κουρτίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο στηρίζεται σε απόσπασμα από τον «Οἰκονομικό» του Ξενοφώντα (7, 4-22 & 35-43) με τίτλο «Ένα αντρόγυνο στην κλασική Αθήνα», που στοιχειοθετεί την τέταρτη ενότητα του σχολικού βιβλίου Αρχαία Ελλάδα –Ο τόπος και οι άνθρωποι (ανθολόγιο). Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες και μέσω της αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο επιχειρούν να προσεγγίσουν έννοιες, όπως ο θεσμός του γάμου και της οικογένειας αλλά και οι έμφυλοι κοινωνικά προδιαγεγραμμένοι ρόλοι που σχετίζονται με αυτούς, τόσο στην αρχαιότητα όσο και στις μέρες μας, ώστε να καταλήξουν σε οικεία συμπεράσματα σχετικά με τη δομή, τη λειτουργία και την εξέλιξή τους.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελλάδα Ο τόπος και οι άνθρωποι (Ανθολόγιο)
↘ I. Η Αθήνα – 4. Ένα αντρόγυνο στην κλασική Αθήνα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Συγγραφέας
↘ Ξενοφών
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Στιχομυθία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)27/04/2015
Χρονολογία έως04/05/2015
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Κάτω Ποροΐων Σερρών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση