Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [1,77 MB]

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [163,06 KB]
  • Αρχείο 2 [4,61 MB]

Άλλες ιστορίες για την Αφρική

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Καφετζή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Κύριος στόχος της συντάκτριας του σεναρίου είναι να δημιουργήσει μέσα από τις δράσεις που προτείνει μια ανατρεπτική προσέγγιση στην εικόνα των λαών της αφρικανικής ηπείρου. Η στερεοτυπική προσέγγιση του «τρίτου κόσμου» αμφισβητείται μέσα από μια θετική εικόνα ενός πολυποίκιλου πολιτισμικού μωσαϊκού, πνευματικών κατακτήσεων και διακρίσεων σε πολλαπλούς τομείς του πνεύματος και του αθλητισμού.
Το σενάριο δομείται πάνω στο ιστολόγιο που δημιούργησε η συγγραφέας του σεναρίου μέσω του οποίου, τα παιδιά πλοηγήθηκαν σε πλήθος δραστηριότητες ανακαλύπτοντας βήμα-βήμα πλευρές του πολιτισμού της αφρικανικής ηπείρου. Ταυτόχρονα, μέσα από τις προτεινόμενες δράσεις, έγραψαν συνεργατικά πληροφοριακά κείμενα, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο και αξιοποίησαν εφαρμογές για να εντοπίσουν πληροφορίες και να κατασκευάσουν τα δικά τους κείμενα.
Αντίστοιχα με τις σελίδες του ιστολογίου, τα παιδιά διερεύνησαν και παρουσίασαν ιστορίες σχετικές με την αφρικανική λογοτεχνία, την επιστήμη, τη μουσική και τον αθλητισμό.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 6: Η ζωή σε άλλους τόπους
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Επιρρηματικό σύνολο
↘ Σχήματα λόγου
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Ευέλικτη ζώνη
↘ Διαπολιτισμική αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)18/09/2014
Χρονολογία έως16/12/2014
Σχολική μονάδα

17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές