Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Ανθρώπινοι θεοί_tek [3,1 MB]

Ανθρώπινοι θεοί

  • Δημιουργός: Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο παρόν σενάριο επιδιώκεται οι μαθητές να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά και να αναγνώσουν το δοθέν χωρίο με σκοπό αρχικά να ανιχνεύσουν τις συμπεριφορές, τις συνήθειες, τις ιδιότητες, τις στάσεις, τα ελαττώματα και τον τρόπο ζωής των θεών και στη συνέχεια να τα συγκρίνουν με τα αντίστοιχα των ανθρώπων, όπως αυτοί δρουν στη ραψωδία Α 54-306. Η αντιπαραβολή γίνεται στοχευμένα, ώστε να συγκρίνονται ζευγάρια ηρώων - θεών που έχουν παρόμοια σχέση μεταξύ τους. Στόχος της σύγκρισης αυτής είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές μόνοι τους τα στοιχεία ανθρωπομορφισμού που κυριαρχούν στο ιλιαδικό κείμενο. Παράλληλα, επεξεργαζόμενοι το ομηρικό κείμενο εντοπίζουν πλήθος ιδεολογικών και μορφολογικών στοιχείων (αφηγηματικές τεχνικές, επίθετα, ύφος, ηθικές αρχές, μέσα πειθούς κ.ά.). Στη Β΄ Φάση του σεναρίου, οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν τα πορίσματα της έρευνάς τους και να τα επεκτείνουν βρίσκοντας απεικονίσεις ανθρωπομορφισμού του θείου σε άλλες μορφές τέχνης, σε άλλα σημεία των ομηρικών επών, αλλά και στις σύγχρονες θρησκείες. Οι μαθητές παρουσιάζουν το υλικό τους με παρουσιάσεις, πίνακες, αλλά και ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο με τη μορφή «άρθρου». Βασικός στόχος του σεναρίου είναι οι μαθητές να αναπτύξουν ποικίλες δεξιότητες: να ερευνήσουν, να αξιολογήσουν, να κρίνουν, να συναποφασίσουν, να προβληματιστούν, να παρουσιάσουν, να συνδυάσουν, να αντιπαραβάλουν.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Γυμνασίου
↘ Ιλιάδα
↘ Α 431β-493 / Β
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Επίθετα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)12/12/2014
Χρονολογία έως23/12/2014
Σχολική μονάδα

Ιδιωτικό Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση