Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ [2,38 MB]

Μέγας Αλέξανδρος και Βουκεφάλας

  • Δημιουργός: Θεόδωρος Στάμος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η διδακτική πρόταση αφορά τη διδασκαλία του Α΄ μέρους της 11ης Ενότητας του σχολικού βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου με τίτλο «Η αγάπη του Αλεξάνδρου για τον Βουκεφάλα», που αναφέρεται σε ένα περιστατικό από τη ζωή του Μ. Αλεξάνδρου. Οι μαθητές καλούνται να εμβαθύνουν στη μελέτη του κειμένου συσχετίζοντας το με παράλληλα ιστοριογραφικά κείμενα, εικονικές αναπαραστάσεις και χάρτες. Στη συνέχεια, αξιοποιούν το υλικό που έχουν συλλέξει από το διαδίκτυο, για να συντάξουν μια τεκμηριωμένη ιστορική αφήγηση για τη σχέση του Μ. Αλεξάνδρου με το άλογό του, τον Βουκεφάλα, όπου η ερμηνεία τους θα είναι απαλλαγμένη από μυθοπλαστικά στοιχεία.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Α Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 11. Η αγάπη του Αλεξάνδρου για τον Βουκεφάλα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Ιστορικά
↘ Συγγραφέας
↘ Αρριανός
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Ελληνορωμαϊκή εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΥΡΩΝΕΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ

Χρονολογία (από)11/02/2015
Χρονολογία έως19/02/2015
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση