Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • kolosidou_sxoliki_via_tek [3,69 MB]

Σχολική βία

  • Δημιουργός: Σοφία Κολοσίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια, ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας συζητιέται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο. Οι λόγοι είναι αρκετοί και πολυδιάστατοι. Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων και τα επακόλουθά της, όπως ανεργία και ταυτόχρονη αλλαγή στις κοινωνικές και πολιτικές δομές, ίσως αποτελούν κάποιους από τους λόγους της αναζωπύρωσής της. Το παρόν σενάριο επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές προς την κατεύθυνση της καταστολής των ποικίλων μορφών βίας που υπάρχουν μέσα στο σχολικό περιβάλλον, κυρίως μέσα από δύο συνιστώσες:
• τη συνειδητοποίηση από τους μαθητές πράξεων βίας και
• την προσπάθεια περιορισμού τέτοιων εκδηλώσεων μέσα από δραστηριότητες που μαθαίνουν στα παιδιά την αξία της ‘συλλογικότητας’ και της ‘ομαδικότητας’ και τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχει ένας ανταγωνισμός που καταλήγει σε βία.
Το σενάριο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος οι μαθητές προσπαθούν να καταλάβουν πώς γεννιέται μια πράξη βίας μέσα από δραστηριότητες που μαθαίνουν περισσότερο τον εαυτό τους και το πώς μπορούν να ερμηνευτούν από τους άλλους κάποιες χειρονομίες, γκριμάτσες κλπ. Στο δεύτερο μέρος οι δραστηριότητες έχουν περισσότερο ομαδικό χαρακτήρα και μαθαίνουν στα παιδιά την αξία της συλλογικότητας και της έλλειψης ανταγωνισμού.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μουσική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)30/10/2014
Χρονολογία έως06/11/2014
Σχολική μονάδα

Ολοήμερο 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μεσιανού Πέλλας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές