Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Μικροί Ερευνητές Β΄Γυμν._ΣΠΑΝΟΥ_Τεκμήρια [5,21 MB]

Μικροί ερευνητές

  • Δημιουργός: Μαρία Σπανού

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Μία εργασία του σχολικού βιβλίου αποτελεί την εκκίνηση της δραστηριότητας, στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές εξοικειώνονται σταδιακά με την έννοια της τεκμηριωμένης παράθεσης απόψεων. Αρχικά, διερευνούν τη σημασία της λέξης «τεκμηριώνω», στη συνέχεια μελετούν τις πηγές τους σχετικά με θέματα διατροφής και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους αρχικά στο Forum της ομάδας τους και στη συνέχεια σε ένα κοινόχρηστο έγγραφο, εστιάζοντας στα ζητήματα που θίγει το κείμενο του σχολικού βιβλίου. Συγκεκριμένα, διερευνούν τους παράγοντες που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες κάθε ιστορικής εποχής, καταγράφουν τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των συμμαθητών τους έχοντας συντάξει ένα δικό τους ερωτηματολόγιο και αποτυπώνουν τις απόψεις-προτάσεις των ειδικών γύρω από ζητήματα διατροφής. Το σχολικό κείμενο, λοιπόν, αποτελεί τον πυρήνα προβληματισμού και διαμορφώνει την πορεία αναζήτησης της τεκμηριωμένης άποψης, σε ένα διάλογο ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 13. Η σωστή στάση στο θέμα της τροφής
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Συγγραφέας
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Ελληνορωμαϊκή εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Δραματικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)03/04/2015
Χρονολογία έως24/04/2015
Σχολική μονάδα

Μουσικό Σχολείο Πειραιά

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές