Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [827,09 KB]

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [398,15 KB]

Ενεργοί μαθητές

  • Δημιουργός: Μιχάλης Καπετανής

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σκοπός του σεναρίου ήταν να αξιοποιήσουν και να μοιραστούν οι μαθητές τις προσωπικές τους εμπειρίες σε σχέση με τον εθελοντισμό με δεδομένη την κοινωνική και οικονομική κρίση των ημερών μας και παράλληλα να προβάλουν μέσω του ιστολογίου που δημιούργησαν παραδείγματα εθελοντισμού που έχουν αναπτύξει ομάδες νέων. Για τον σκοπό αυτόν ανάρτησαν στο ιστολόγιο τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο διαδίκτυο και μέσω των φύλλων εργασίας που τους δόθηκαν, προσπάθησαν – αποδομώντας κείμενα – να εντοπίσουν δευτερεύουσες αιτιολογικές και αποτελεσματικές προτάσεις, διακρίνοντας τις έννοιες αιτία και αποτέλεσμα. Τέλος, οι μαθητές συνέθεσαν ομαδικά κείμενα με θέμα τον «εθελοντισμό» προκειμένου να προβάλουν μια δική τους εθελοντική δράση, καταγράφοντας τις αιτίες που τους εξώθησαν να την αναλάβουν καθώς και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα από αυτήν.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Ειρήνη-Πόλεμος
↘ Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών
↘ Τέχνη, μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Αντωνυμίες
↘ Ρήματα
↘ Αριθμητικά
↘ Επιρρήματα
↘ Σύνδεσμοι
↘ Μόρια
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Επιρρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)13/03/2015
Χρονολογία έως24/04/2015
Σχολική μονάδα

Β' Αρσάκειο Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων