Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [69,8 MB]

25η Μαρτίου

  • Δημιουργός: Σαββατούλα Χοροζίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το παρόν σενάριο επιδιώκεται αφενός να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντική πηγή για την αναζήτηση πληροφοριών που αφορούν όχι μόνο τα σχολικά μαθήματα και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις αλλά και τη διοργάνωση και παρουσίαση σχολικών εορτών. Το σενάριο διαπραγματεύεται στοιχεία από την ιστορία της Ελλάδας και συγκεκριμένα την περίοδο της ελληνικής επανάστασης του 1821. Τα παιδιά γνωρίζουν, επαναλαμβάνουν, θυμούνται, συζητούν και κατανοούν γεγονότα, ήρωες, καταστάσεις και συγκυρίες που συνέβαλαν στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον οθωμανικό ζυγό.
Περιλαμβάνονται δραστηριότητες που δίνουν αφορμή για χρήση του λογισμικού προγράμματος CENTENIA, που είναι ιστορικός άτλαντας με ετικέτες και πληροφορίες ιστορικών γεγονότων, του YouTube Downloader, που είναι λογισμικό πρόγραμμα για την αποθήκευση video σε φακέλους, αλλά και λογισμικών προγραμμάτων για παρουσιάσεις και συγγραφή κειμένων. Ακόμη, απαιτείται η πλοήγηση εντός του διαδικτύου για εύρεση εικόνων, βίντεο, ηχητικών δεδομένων αλλά και συγκεκριμένων πληροφοριών.
Η αμεσότητα και η εγκυρότητα της ηλεκτρονικής πηγής πληροφοριών μπορεί να συναντώνται και στα βιβλία, αλλά η άντλησή τους απαιτεί χρόνο και κόστος, αφού πρέπει να αποκτηθούν ή να δανειστούν από δανειστική βιβλιοθήκη. Ο χρόνος που απαιτείται για να ερευνηθούν και να βρεθούν στοιχεία και εικόνες στα βιβλία σε σχέση με το διαδίκτυο λειτουργεί σε βάρος των έντυπων μορφών λόγου. Τα παιδιά ασκούνται στη γρήγορη και έγκυρη εύρεση δεδομένων και αποκτούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές σε ερευνητικές εργασίες στο διαδίκτυο. Οι πληροφορίες, οι εικόνες, τα βίντεο και τα ηχητικά δεδομένα συνεχώς εμπλουτίζονται και ανανεώνονται στο διαδίκτυο, κάτι που δεν είναι εφικτό στα παραδοσιακά έντυπα (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, λεξικά), όπου οι πληροφορίες και οι εικόνες που παρέχουν πολλές φορές είναι παρωχημένες.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν λογισμικά προγράμματα όπως της ζωγραφικής και της παρουσίασης διαφανειών και ταυτόχρονα ασκούνται στη λήψη και επεξεργασία φωτογραφιών από την οθόνη του υπολογιστή τους, με τη χρήση των κατάλληλων εντολών και εργαλείων. Γνωρίζουν τρόπους μετατροπής οπτικοακουστικών δεδομένων αποκλειστικά σε ηχητικά ή οπτικά δεδομένα και μαθαίνουν να αποθηκεύουν και να χρησιμοποιούν διαδικτυακά στοιχεία όχι σε άμεσο χρόνο αλλά σε χρόνο που επιθυμούν.

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 12: 25η Μαρτίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Θεατρικές σειρές
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Θεατρικές σειρές
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Ιστορία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/10/2013
Χρονολογία έως15/10/2013
Σχολική μονάδα

Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Νέων Επιβατών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση