Σε γνωρίζω από την κόψη
Δημιουργός: Σαββατούλα Χοροζίδου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Κωνσταντίνος Πέτρου, Σε γνωρίζω από την κόψη...
Περίληψη
Το σενάριο ως προέκταση της ενότητας 12 που υπάρχει στο βιβλίο Γλώσσα Ε΄ Δημοτικού, η οποία αναφέρεται στην 25η Μαρτίου 1821, προσδοκά να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν περισσότερα για τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν». Αυτό θα προκύψει καταρχάς διαβάζοντας οι μαθητές ολόκληρο το ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, του οποίου οι 2 πρώτες στροφές αποτελούν τον εθνικό μας ύμνο, και κατόπιν προσπαθώντας να εντοπίσουν τα γεγονότα και τα νοήματα που εμπεριέχονται σε αυτό.
Διδακτική Ενότητα | → Ε Δημοτικού ↘ Ενότητα 12: 25η Μαρτίου |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Γιορτές ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 19/03/2014 |
Χρονολογία έως | 27/03/2014 |
Σχολική μονάδα | Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Νέων Επιβατών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |