Κατεβάστε το σενάριο

Mια διαφορετική εφημερίδα

  • Δημιουργός: Φωτεινή Μητσώνη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο σενάριο αυτό οι μαθητές συλλέγουν ευχάριστες ειδήσεις από τον έντυπο ή ηλεκτρονικό τύπο ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και σχετικά με το θέμα της διαφορετικότητας, που απασχόλησε το τμήμα στα πλαίσια του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Αφού παρουσιάσουν σε ομάδες τις ειδήσεις στην ολομέλεια της τάξης, ανασυνθέτοντας και μετασχηματίζοντας το υλικό δημιουργούν μία μικρή αφίσα ή πρωτοσέλιδο ή δισέλιδο έντυπο που απευθύνεται στη σχολική κοινότητα, αξιοποιώντας το εργαλείο Word της Microsoft (πρότυπο σχολική εφημερίδα) ή το διαδικτυακό εργαλείο Glogster. Τα έντυπα που δημιουργούνται παρουσιάζονται στην ολομέλεια και οι επιλογές των μαθητών αξιολογούνται με συγκεκριμένα κριτήρια. Προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν ότι η λογική και οι γλωσσικές επιλογές στο στήσιμο ενός ενημερωτικού εντύπου δεν είναι ουδέτερες και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση για τις επιλογές τους κατά τον σχεδιασμό του δικού τους εντύπου αλλά και κατά την αξιολόγηση του εντύπου των άλλων ομάδων, το σενάριο ξεκινά από τη μελέτη και την αποδόμηση πρωτοσέλιδων του έντυπου τύπου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα
↘ Ζούμε με την οικογένεια
↘ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Σχήματα λόγου
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/03/2013
Χρονολογία έως14/05/2013
Σχολική μονάδα

3ο Γυμνάσιο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση