Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [5,49 MB]

Τεκμήρια

  • Τα μαγαζιά [12,12 MB]

Τα μαγαζιά

  • Δημιουργός: Ελένη Κιούση

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Βασική επιδίωξη του σεναρίου με τίτλο «Τα Μαγαζιά» είναι η συνειδητοποίηση –μέσα από βιωματικές καταστάσεις και την ανάπτυξη συλλογικών δραστηριοτήτων που ευνοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/-τριών– της κοινωνικής διάστασης που έχει η προφορική και γραπτή επικοινωνία, όπως και η χρήση της τεχνολογίας. Αφορμή αποτέλεσε η πρόσκληση/πρόκληση στους/στις μαθητές/-τριες να παραστήσουν τους επαγγελματίες συγκεκριμένων μαγαζιών. Με τον τρόπο αυτό επιχειρήθηκε να έρθουν σε επαφή με ποικίλα κειμενικά είδη μέσα από τη δημιουργία ενός πλαισίου επικοινωνίας που είναι ιδιαίτερα οικείο και ελκυστικό στα παιδιά, το παιχνίδι. Μέσα από τις παιγνιώδεις δραστηριότητες και την ανάληψη ρόλων (του πελάτη αλλά ταυτόχρονα και κάποιου επαγγελματία) επιδιώχθηκε η ενεργητική συμμετοχή τους σε πρακτικές γραμματισμού, ενώ παράλληλα τα παιδιά μπόρεσαν να αυτενεργήσουν, να πειραματιστούν και να κινητοποιήσουν τη δημιουργική τους σκέψη.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 1: Στο δρόμο για το σχολείο
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Σχήματα λόγου
↘ Όνομα
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Πληροφορική
↘ Μαθηματικά
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Για την εφαρμογή του σεναρίου απαιτήθηκαν 16 διδακτικές ώρες με διακοπές και 1 μέρα (εντός διδακτικού ωραρίου) επίσκεψη σε κεντρικό δρόμο της πόλης για περιήγηση, επικοινωνία και φωτογραφίες από τα μαγαζιά.

Χρονολογία (από)07/4/2014
Χρονολογία έως07/05/2014
Σχολική μονάδα

Δημοτικό Σχολείο Ελεώνα-Θήβας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές