Κατεβάστε το σενάριο

Με το σεις και με το σας...

  • Δημιουργός: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΦΕΤΖΗ

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Οι δραστηριότητες του σεναρίου σχετίζονται με τις θεματικές περιοχές τις οποίες περιλαμβάνει το συγκεκριμένο κεφάλαιο του βιβλίου και διευρύνουν τις διδακτικές πρακτικές και τους μαθησιακούς στόχους που περιγράφονται στο ΒΔ (Βιβλίο του Δασκάλου). Θέτουν πραγματικούς επικοινωνιακούς στόχους, όπως η διαμόρφωση και κλιμάκωση δραστηριοτήτων για την επίτευξη ενός στόχου που αφορά τη ζωή των παιδιών, η έρευνα και διαμόρφωση προτάσεων εκ μέρους τους για την επίλυση ενός προβλήματος και η γραπτή διατύπωσή τους μέσα από το γλωσσικό ύφος της επίσημης επιστολής. Αξιοποιείται η δημιουργία κειμένου παρουσίασης για την υποστήριξη του αιτήματός και η προετοιμασία και πραγματοποίηση συνέντευξης. Επίσης, περιλαμβάνονται δραστηριότητες που σχετίζονται με την ορθογραφία (καταλήξεις Β΄ ενικού – Β΄ πληθυντικού ρημάτων της νέας ελληνικής), το ρόλο του τόνου στη μορφολογία και το νόημα των λέξεων, την ανορθόδοξη χρήση λέξεων μέσα από το παιχνίδι των παρωνύμων. Τέλος, σε λεξιλογικό επίπεδο περιλαμβάνονται δραστηριότητες για τη χρήση τυπικών λόγιων εκφράσεων σε καθημερινές περιστάσεις επικοινωνίας.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 2: Με το «σεις» και με το «σας»
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Άρθρα
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Απλή πρόταση
↘ Σύνδεση προτάσεων
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γραφή
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Πληροφορική
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Περιβαλλοντική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές