Κατεβάστε το σενάριο

Πολιτικές συγκρούσεις στην αρχαία Αθήνα

  • Δημιουργός: Κοσμάς Τουλούμης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Οι απόψεις που εκφράζονται στην επιστολή που αποδίδεται στον αρχαίο ρήτορα Αισχίνη και οι αναφορές του στους Θεμιστοκλή και Μιλτιάδη αξιοποιούνται από τους μαθητές, ώστε να προσεγγίσουν το ζήτημα των πολιτικών ανταγωνισμών στην αρχαία Αθήνα και των παρεπομένων τους, όπως, για παράδειγμα, ο οστρακισμός. Οι μαθητές διερευνούν στο διαδίκτυο, στα σχολικά και εξωσχολικά βιβλία τις συνθήκες και τους τρόπους στις περιπτώσεις των εξοριών στις οποίες αναφέρεται το κείμενο, συγκροτούν και ετοιμάζουν ψηφιακά κείμενα για αυτές, αποφαίνονται, αν ο τίτλος που επιλέγεται από τους επιμελητές του σχολικού εγχειριδίου («Μια τιμητική εξορία») τους καλύπτει και τελικά συγγράφουν ανάλογες ψηφιακές επιστολές αξιοποιώντας εργαλεία ψηφιακής αφήγησης μπαίνοντας στη θέση των εξόριστων πολιτικών.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 10. Μια τιμητική εξορία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ρητορικά
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)Αύγ. 2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση