Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [2,01 MB]

Πολιτικές συγκρούσεις στην αρχαία Αθήνα

  • Δημιουργός: Κοσμάς Τουλούμης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι απόψεις που εκφράζονται στην επιστολή που αποδίδεται στον αρχαίο ρήτορα Αι-σχίνη και οι αναφορές του στους Θεμιστοκλή και Μιλτιάδη αξιοποιήθηκαν από τους μαθητές ώστε να προσεγγίσουν το ζήτημα των πολιτικών ανταγωνισμών στην αρχαία Αθήνα και των παρεπομένων τους, όπως, για παράδειγμα, ο οστρακισμός. Οι μαθητές διερεύνησαν στο διαδίκτυο και στα σχολικά βιβλία τις συνθήκες και τους τρόπους στις περιπτώσεις των εξοριών στις οποίες αναφέρεται το κείμενο, συγκρότησαν και ετοίμασαν ψηφιακά κείμενα για αυτές, ενώ αποφάνθηκαν στο τέλος αν ο τίτλος που επιλέχθηκε από τους επιμελητές του σχολικού εγχειριδίου («Μια τιμητική εξορία») τους καλύπτει. Ως επιστέγασμα συνέγραψαν ανάλογου περιεχομένου με αυτήν του (ψευδο)Αισχίνη ψηφιακές επιστολές αξιοποιώντας εργαλεία ψηφιακής αφήγησης μπαίνοντας στη θέση των εξόριστων πολιτικών με τους οποίους ασχολήθηκαν.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 10. Μια τιμητική εξορία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ρητορικά
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Αυτοαναφορά
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/03/2015
Χρονολογία έως15/03/2015
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση