Διαδρομές στην πόλη μου
Δημιουργός: Μαρία Λαζαρίδου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτης Μοίρας, Διαδρομές στην πόλη μου
Περίληψη
Κατά την εφαρμογή του σεναρίου εφαρμόστηκε η καθοδηγούμενη ανακάλυψη, όπως προτείνεται και από τον συγγραφέα. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ήταν υποστηρικτικός και καθοδηγητικός. Η εκπαιδευτικός χρησιμοποίησε τις ερωτήσεις, τη συζήτηση, προβληματισμούς, φύλλα δραστηριοτήτων και δραστηριότητες με τη χρήση των ΤΠΕ προκειμένου να καθοδηγήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν τη γνώση. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και η μάθηση που επιτυγχάνεται είναι ουσιαστική και όχι μηχανική
Διδακτική Ενότητα | → Ε Δημοτικού ↘ Ενότητα 2: Η ζωή στην πόλη |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Πόλη ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ρήματα ↘ Επιρρήματα ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Τοπική Ιστορία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά ↘ Γεωλογία-Γεωγραφία ↘ Πληροφορική ↘ Μαθηματικά ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Εκπαιδευτικές εκδρομές |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εκτός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 11/10/2013 |
Χρονολογία έως | 18/10/2013 |
Σχολική μονάδα | 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |