Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Διαδρομές στην πόλη μου [791,19 KB]

Διαδρομές στην πόλη μου

  • Δημιουργός: Παναγιώτης Μοίρας

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το διδακτικό σενάριο «Διαδρομές στην πόλη μου» περιλαμβάνει οργανωμένες συστηματικά δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τους μαθητές του σχολείου να επιλύσουν την προβληματική κατάσταση που παρουσιάζεται.

Αντιπροσωπεία από Δήμο της Κύπρου που αποτελείται από εκπαιδευτικούς, τοπικούς φορείς και μαθητές ταξιδεύει στον Δήμο μας για να επισκεφτεί την πόλη και σχολεία του αδελφοποιημένου Δήμου. Οι μαθητές του σχολείου μας θα πρέπει να οργανώσουν τη μετάβαση και να καθοδηγήσουν την πορεία των επισκεπτών από τον τόπο διαμονής τους στο σχολείο δια μέσου αξιόλογων σημείων ενδιαφέροντος της περιοχής. Είναι ευνόητο ότι το διδακτικό σενάριο επιδέχεται αλλαγές στην προβληματική κατάσταση ανάλογα με τα δεδομένα που επικρατούν στο σχολείο που θα εφαρμοστεί. Έτσι η «κυπριακή αντιπροσωπεία» μπορεί να αντικατασταθεί από την επίσκεψη προσώπων που σχετίζονται με τις δράσεις του σχολείου εφαρμογής (βιβλιοθήκη, περιβαλλοντικά προγράμματα, e-twinning κλπ.).

Επίσης είναι ευνόητο ότι ο εκπαιδευτικός που θα εφαρμόσει το διδακτικό σενάριο θα επιλέξει τον τόπο διαμονής των επισκεπτών πάνω στον χάρτη ανάλογα με την απόσταση που θέλει να καλύψουν οι επισκέπτες μέχρι το σχολείο του, ανάλογα με τους χώρους ενδιαφέροντος που επιθυμεί να επισκεφτούν, αλλά και ανάλογα με το μέσο που θα προβλέψει στο σενάριο να χρησιμοποιήσουν οι επισκέπτες.

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 2: Η ζωή στην πόλη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Επιρρήματα
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Τοπική Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Περιβαλλοντικές Επιστήμες
↘ Πληροφορική
↘ Μαθηματικά
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Εκπαιδευτικές εκδρομές
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)9/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση