Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους του τόπου μου
Δημιουργός: Νίκος Αμανατίδης
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αμανατίδης Νίκος , Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους του τόπου μου
Περίληψη
Στόχοι του σεναρίου με τίτλο «Ασφαλώς κυκλοφορώ» είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την κοινωνική διάσταση που έχει ο σεβασμός σε κανόνες και η υιοθέτηση ανάλογης συμπερι-φοράς στο θέμα της οδικής ασφάλειας, μέσα από τον διάλογο, την κριτική, την επιχειρηματο-λογία, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, τις ομαδικές παρουσιάσεις, το θεατρικό παιχνίδι, τις εικαστικές δημιουργίες, τη χρήση εργαλείων και πηγών των νέων τεχνολογιών. Στόχος εί-ναι, επίσης, η ορθή χρήση και εφαρμογή της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας με την χρήση των εγκλίσεων: οριστική – υποτακτική – προστακτική στις προτάσεις. Μια επιπλέον πολύ σημαντική παράμετρος είναι ο κριτικός εγγραμματισμός μέσω της αναζήτησης πηγών και πληροφοριών στο διαδίκτυο και της αντίστοιχης αξιοποίησής τους στη μάθηση.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 5: Ασφαλώς...κυκλοφορώ |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Αριθμητικά ↘ Επιρρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Σημεία στίξης ↘ Συλλαβισμός ↘ Συντομογραφίες ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Εκπαιδευτικές εκδρομές ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project ↘ Θεατρική Αγωγή ↘ Περιβαλλοντική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εκτός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 26/11/2012 |
Χρονολογία έως | 7/12/2012 |
Σχολική μονάδα | 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |