Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Τέχνη και Σχολείο [107,56 KB]

Τέχνη και Σχολείο

  • Δημιουργός: Πολυξένη Μπίλλα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Κατά την υλοποίηση της διδακτικής πρότασης, οι μαθητές διερεύνησαν τη σχέση τέχνης και σχολείου. Εκκινώντας από την κατάθεση του προσωπικού βιώματος (μία διδακτική ώρα), προχώρησαν ατομικά ή ομαδικά στην παραγωγή κειμένου για το θέμα, αφού μελέτησαν σχετικό υλικό στο σπίτι, το οποίο τους είχα στείλει με mail. Η παραγωγή έγινε είτε χειρόγραφα είτε στον υπολογιστή και οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο αυτοαξιολόγησης (δεύτερη και τρίτη ώρα της εφαρμογής). Κατά το τελευταίο δίωρο της υλοποίησης του σεναρίου πραγματοποιήθηκε η διόρθωση των κειμένων. Ακολουθώντας τη διαδικασία της ετεροαξιολόγησης (Κατσαρού 2001), οι μαθητές κατά την πρώτη ώρα της φάσης αυτής αντάλλαξαν κείμενα και διόρθωσαν αυτά των συμμαθητών τους. Στα χειρόγραφα κείμενα η διόρθωση έγινε με τον ίδιο τρόπο, ενώ για τα ηλεκτρονικά αξιοποιήθηκε ο επεξεργαστής κειμένου και συγκεκριμένα οι εντολές εισαγωγής σχολίων. Την επόμενη ώρα, σε επίπεδο ολομέλειας πλέον, πρόβαλα ένα από τα διορθωμένα κείμενα και συζητήσαμε τις αλλαγές που είχαν προταθεί. Όπως επισημαίνει η συντάκτρια της διδακτικής πρότασης, μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν «ότι το γράψιμο ενέχει έναν δυναμικό χαρακτήρα που προϋποθέτει συνεχείς αναθεωρήσεις και τροποποιήσεις μέχρι την τελική εκδοχή» (Σεφερλή 2013: 5).

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Παρουσίαση-κριτική
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)30/04/2014
Χρονολογία έως14/05/2014
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές