Κατεβάστε το σενάριο

Αντιρατσιστικό φεστιβάλ

  • Δημιουργός: Παναζής Μητελούδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Πρόκειται για ένα μεγάλο project που έχει ως θέμα τον ρατσισμό και περιλαμβάνει πολλές δραστηριότητες παραγωγής λόγου, ενώ καλύπτει/διατρέχει ένα μεγάλο μέρος της ‘διδακτέας ύλης’.
Ο τελικός στόχος είναι να διοργανώσουν οι μαθητές ένα «Αντιρατσιστικό φεστιβάλ». Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούν:
Α) Ποικίλα κείμενα βιογραφίας και αυτοβιογραφικά με θέμα τον ρατσισμό.
Β) Ένα ντοκιμαντέρ από το «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» του Σ. Κούλογλου με τίτλο «Βρωμοέλληνες».
Γ) Ένα τραγούδι, το Strange Fruit, της Billie Holliday σε δύο διαφορετικές εκτελέσεις, το οποίο αποτελεί 'ύμνο' που καταγγέλλει τον φυλετικό ρατσισμό και τις βαναυσότητες που υπέστησαν οι νέγροι της Αμερικής. Η δεύτερη, πολύ μεταγενέστερη εκτέλεση είναι από το το punk/gothic rock συγκρότημα Siouxsie and the Banshees, το 1988.
Δ) Το video art – animation Strange Fruit, των Hili Noy & Shimi Asresay, το οποίο εμπνεύστηκαν από το τραγούδι της Billie Holliday. Το βίντεο αυτό κυριολεκτικά έχει σαρώσει τα βραβεία σε διάφορα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ.

Διδακτική Ενότητα→ Β Λυκείου
↘ Βιογραφικά είδη
↘ Παρουσίαση-κριτική
↘ Σημειώσεις-περίληψη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)07/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές