Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [260,17 KB]

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 []

Αντιρατσιστικό φεστιβάλ

  • Δημιουργός: Ειρήνη Κασσωτάκη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Ο συντάκτης του σεναρίου αναφέρει:
Πρόκειται για ένα μεγάλο project που έχει ως θέμα τον ρατσισμό και περιλαμβάνει πολλές δραστηριότητες παραγωγής λόγου, ενώ καλύπτει/διατρέχει ένα μεγάλο μέρος της ‘διδακτέας ύλης’. Ο τελικός στόχος είναι να διοργανώσουν οι μαθητές ένα «Αντιρατσιστικό φεστιβάλ». Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούν:
Α) Ποικίλα κείμενα βιογραφίας και αυτοβιογραφικά με θέμα τον ρατσισμό.
Β) Ένα ντοκιμαντέρ από το Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα του Σ. Κούλογλου με τίτλο «Βρωμοέλληνες».
Γ) Ένα τραγούδι, το «Strange Fruit», της Billie Holliday σε δύο διαφορετικές εκτελέσεις, το οποίο αποτελεί 'ύμνο' που καταγγέλλει τον φυλετικό ρατσισμό και τις βαναυσότητες που υπέστησαν οι νέγροι της Αμερικής. Η δεύτερη, πολύ μεταγενέστερη εκτέλεση είναι από το το punk/gothic rock συγκρότημα Siouxsie and the Banshees, το 1988.
Δ) Το video art – animation Strange Fruit, των Hili Noy & Shimi Asresay, το οποίο εμπνεύστηκαν από το τραγούδι της Billie Holliday.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Βιογραφικά είδη
↘ Παρουσίαση-κριτική
↘ Σημειώσεις-περίληψη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Σχολική ζωή
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ποικιλία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)19/03/2015
Χρονολογία έως12/05/2015
Σχολική μονάδα

Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών