Κατεβάστε το σενάριο

Παίζουμε λογομαχία; Ψηφιακές αντιπαραθέσεις ενηλίκων-εφήβων με θέμα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια

  • Δημιουργός: Θεοδώρα Τριαντοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές σε ομάδες λογομαχούν στο Wiki της τάξης με θέμα τις θετικές και αρνητικές πτυχές των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, υιοθετώντας αντίστοιχα τους ρόλους ενηλίκων ή εφήβων. Προηγουμένως έχουν διαμορφώσει τις θέσεις και τα επιχειρήματά τους σε ένα αρχείο word που το χρησιμοποιούν ως δεξαμενή άντλησης υλικού την ώρα της ψηφιακής λογομαχίας, αξιοποιώντας την προσωπική τους εμπειρία καθώς και ένα δίκτυο ψηφιακών ή έντυπων κειμένων που οι ίδιοι εντοπίζουν ή εναλλακτικά τους δίνει ο εκπαιδευτικός. Η λογομαχία ακολουθεί τη δομή των αγώνων των διττών λόγων. Μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής λογομαχίας οι μαθητές καταθέτουν ατομικά στο Wiki ενστάσεις/σχόλια ως αναγνώστες και τέλος, αξιολογούν ως ομάδα με συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης τόσο τις αντιπαραθέσεις των συμμαθητών τους όσο και τη δική τους.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές
↘ Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)09/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση