Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Παίζουμε Λογομαχία  [4,45 MB]

Παίζουμε λογομαχία; Ψηφιακές αντιπαραθέσεις ενηλίκων-εφήβων με θέμα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια

  • Δημιουργός: Θεοδώρα Τριαντοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές σε ομάδες λογομαχούν στο Wiki της τάξης. Το θέμα της λογομαχίας στην εφαρμογή διαφοροποιείται από αυτό του συνταγμένου σεναρίου, καθώς η συγκεκριμένη λογομαχία αφορά στο ερώτημα Πού θα πάμε φέτος ημερήσια εκδρομή; και συνδέεται θεματικά με την Ενότητα 1. Κάθε ομάδα επιχειρηματολογεί για τον τόπο που προτείνει με μία άλλη ομάδα που έχει μία διαφορετική επιλογή. Προηγουμένως οι ομάδες έχουν διαμορφώσει και αναπτύξει τις θέσεις και τα επιχειρήματά τους σε ένα αρχείο Word, που το χρησιμοποιούν ως δεξαμενή άντλησης υλικού την ώρα της ψηφιακής λογομαχίας, αξιοποιώντας την προσωπική τους εμπειρία, καθώς και ένα δίκτυο ψηφιακών ή έντυπων κειμένων που οι ίδιοι εντοπίζουν ή τους δίνει ο εκπαιδευτικός.

Η λογομαχία ακολουθεί τη δομή των αγώνων των διττών λόγων. Μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής λογομαχίας οι μαθητές καταθέτουν ατομικά στο Wiki ενστάσεις/σχόλια ως αναγνώστες και τέλος, αξιολογούν ως ομάδα με συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης τόσο τις αντιπαραθέσεις των συμμαθητών τους όσο και τη δική τους. Οι προτάσεις που αξιολογηθούν από την ολομέλεια ότι πληρούν τα κριτήρια που τίθενται, αποτελούν τις προτάσεις του τμήματος για την ημερήσια εκδρομή στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Τέλος, προτείνει και η διδάσκουσα συγκεκριμένες αλλαγές/βελτιώσεις και οι μαθητές αναλαμβάνουν ατομικά να μετασχηματίσουν το κείμενο της λογομαχίας σε ομιλία και να το αναρτήσουν σε σχετική σελίδα στο Wiki της τάξης.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα
↘ Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)16/10/13
Χρονολογία έως18/11/13
Σχολική μονάδα

Βαρβάκειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση