Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ [855,5 KB]

Καληνύχτα, Μαργαρίτα Περδικάρη: πώς ένα διήγημα γίνεται θεατρικό έργο και μετά θεατρική παράσταση.

  • Δημιουργός: Χαρίτων Μαδενλής

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Το σενάριο προβλέπει τη μελέτη ενός διηγήματος και της αντίστοιχης θεατρικής διασκευής του. Επίσης, είναι απαραίτητη η παρακολούθηση θεατρικής παράστασης που βρίσκεται αναρτημένη σε ιστοσελίδα. Απαιτείται και η αναζήτηση σε βιβλία ιστορίας πληροφοριών σχετικών με το θέμα που πραγματεύονται τα παραπάνω λογοτεχνικά έργα. Οι μαθητές δουλεύοντας κατά ομάδες θα εκπονήσουν εργασίες που περιλαμβάνουν την κατανόηση του περιεχομένου των προς εξέταση κειμένων (ενός αφηγηματικού και ενός θεατρικού), καθώς και των τεχνικών με τις οποίες τα λογοτεχνικά κείμενα προβάλλουν τα θέματα που πραγματεύονται. Επίσης, οι μαθητές θα σχολιάσουν τη μεταφορά του θεατρικού έργου στη σκηνή ασκώντας κριτική στη θεατρική παράσταση που θα παρακολουθήσουν. Τέλος, καλούνται οι μαθητές να «στήσουν» τη δική τους παράσταση αξιοποιώντας το υλικό που θα έχουν συλλέξει και αποδίδοντας θεατρικά σκηνές του έργου με τη δυνατότητα να τις διασκευάσουν, αν αυτό τους εκφράζει περισσότερο. Πέρα από την παρουσίαση των εργασιών των μαθητών στην τάξη και στο ιστολόγιο/wiki, είναι δυνατό να παρουσιαστεί η τελική καλλιτεχνική δημιουργία των μαθητών σε σχολική εκδήλωση που θα απευθύνεται σε όλο το σχολείο ή και σε κοινό εκτός σχολείου.

Διδακτική Ενότητα→ Α Λυκείου
↘ Θέατρο
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Θεατρικό έργο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

  • Ελύτης, Οδυσσέας. Η μεγάλη έξοδος.
  • Καζαντζάκης, Νίκος. Ο Χριστός ξανασταυρώνεται.
  • Σταύρου, Γεράσιμος. Καληνύχτα Μαργαρίτα.
  • Χατζής, Δημήτρης. Μαργαρίτα Περδικάρη.