Ο κόσμος γύρω μας
Δημιουργός: Ξανθόπουλος Αναστάσιος
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Αθανασία Νταή, Ο κόσμος γύρω μας
Περίληψη
Περιλαμβάνονται δραστηριότητες που σχετίζονται με τις θεματικές περιοχές οι οποίες θίγονται στο συγκεκριμένο κεφάλαιο του βιβλίου (Ενότητα 1.3 Ο κόσμος γύρω μας ) και δίνουν αφορμή για περαιτέρω επεξεργασία, όπως η επιστολή προτάσεων στον δήμαρχο, η μετατροπή θεατρικού κειμένου σε κόμικ, η κατασκευή αφίσας, η ανακύκλωση, η παρουσίαση τοπίου με πολυτροπικό κείμενο. Επίσης, περιλαμβάνονται και δραστηριότητες που αφορούν θέματα ορθογραφίας της νέας ελληνικής, όπως οι καταλήξεις ρημάτων σε -ίζω και -ώνω, ουδετέρων σε -ι, μορφολογίας, όπως η κλίση ουδετέρων σε -ο, και φωνητικής-φωνολογίας, όπως το τελικό ν και ο τονισμός των πού και πώς.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Δημοτικού ↘ Ενότητα 1.4: Ο κόσμος γύρω μας |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Ρήματα ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Ο αριθμός των δραστηριοτήτων είναι μεγάλος σε σχέση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο. Γι’ αυτό ο διδάσκων επιλέγει όποια (ή όποιες) δραστηριότητα θεωρεί περισσότερο χρήσιμη για τους μαθητές της τάξης. |
Χρονολογία (από) | 11/2011 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |