Η στάση του ποιητή: όταν ο δημιουργός μιλάει για την τέχνη του.
Δημιουργός: Σταυρούλα Τεντόμα
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Μαρίνα Αρετάκη, Η στάση του ποιητή: όταν ο δημιουργός μιλάει για την τέχνη του.
Περίληψη
Το σενάριο που εντάσσεται στη διδακτική ενότητα «Στάσεις ζωής» επικεντρώνεται στη θεματική της στάσης του καλλιτέχνη απέναντι στην τέχνη του. Αξιοποιήθηκε η μετωπική και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και οι μαθητές εκπόνησαν ομαδικές εργασίες. Στην αρχή, τα κείμενα ήταν γνώριμα ή εύκολα για τους μαθητές (στίχοι τραγουδιών) και έπειτα ακολούθησαν ποιήματα. Τα ποιήματα προέρχονταν από τα σχολικά εγχειρίδια.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Γυμνασίου ↘ Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Αυτοαναφορά → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing) ↘ Δημιουργική γραφή (creative writing) ↘ Συνεργατικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 18/10/2012 |
Χρονολογία έως | 03/12/2012 |
Σχολική μονάδα | 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |
Κείμενα
- Ανδρέου, Λάζαρος. Δεν είμαι ποιητής.
- Ιωαννίδης, Αλκίνοος. Αδιέξοδο.
- Καρυωτάκης, Κώστας. Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα.
- Κατσιμίχας, Χάρης & Πάνος. Κόκκινος χορός, Όμορφη μέρα.
- Παπακωνσταντίνου, Θανάσης. Απόψε, Αυτό.
- Πολυδούρη, Μαρία. Γιατί μ' αγάπησες.
- Πορτοκάλογλου, Νίκος. Αεράκι, Πάλκο.
- Σαββόπουλος, Διονύσης. Νέο Κύμα, Τι έπαιξα στο Λαύριο.
- Υπόγεια Ρεύματα. Χάρτινες λέξεις.