Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [823,62 KB]

Γ. Μ. Βιζυηνός: το μόνον της ζωής του ταξείδιον … στο διήγημα

  • Δημιουργός: Αικατερίνη Μουρλά

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η εφαρμογή του συγκεκριμένου σεναρίου υλοποιήθηκε στο διήγημα «Μοσκώβ-Σελήμ», ενώ διατηρήθηκε όσο το δυνατόν η βασική στοχοθεσία του αρχικού σεναρίου και τροποποιήθηκαν οι γνώσεις για τον κόσμο. Το εφαρμοσμένο σενάριο για το διήγημα του Γεωργίου Βιζυηνού είχε ως στόχο την εμπέδωση των χαρακτηριστικών του διηγήματος ως βασικού είδους της αφηγηματικής πεζογραφίας και παράλληλα, την κατανόηση των ποικίλων τρόπων με τους οποίους το οικογενειακό πλαίσιο μπορεί να καθορίσει τη ζωή ενός ενήλικα.

Οι μαθητές με την ανάγνωση του διηγήματος εντόπισαν την αρχιτεκτονική του διάρθρωση, μελέτησαν τα πορτρέτα των ηρώων μέσα από τις σκηνές της ζωής τους και προσπάθησαν να δουν τον τρόπο με τον οποίο αυτά συμπληρώνουν την ψυχογραφία του πρωταγωνιστή. Διερεύνησαν τους αφηγηματικούς τρόπους και τον γλωσσικό κώδικα του αφηγητή στην προσπάθειά του να αποδώσει τη συνολική αίσθηση της ζωής των προσώπων του διηγήματος. Τέλος, σε ένα παράλληλο επίπεδο γνώρισαν τις αδιάκοπες περιπέτειες του πρωταγωνιστή, προκειμένου να κερδίσει την αγάπη και την αναγνώριση του πατέρα του.

Διδακτική Ενότητα→ Β Λυκείου
↘ Νέα Αθηναϊκή Σχολή-Πεζογραφία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Διήγημα
↘ Ρεύματα-σχολές
↘ Νατουραλισμός-ηθογραφία
↘ Ρεαλισμός
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Γενιά του 1880
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
↘ Εσωτερικός μονόλογος
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/11/2014
Χρονολογία έως17/12/2014
Σχολική μονάδα

2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

Βιζυηνός, Γεώργιος. Μοσκώβ-Σελήμ