Κρέων, η απατηλή γοητεία της εξουσίας
Δημιουργός: Στάθης Παπακωνσταντίνου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Βασιλική Μαντζώρου, Κρέων, η απατηλή γοητεία της εξουσίας
Περίληψη
Στο σενάριο επιχειρείται διερεύνηση του χαρακτήρα του Κρέοντα και, κατ’ επέκταση, της επίδρασης που ασκεί στο χαρακτήρα του ανθρώπου η κατάληψη μιας θέσης εξουσίας. Επιδιώκεται να κατανοηθούν από τους μαθητές η ενότητα του ήθους των ηρώων ως μια από τις σταθερές της τραγωδίας, η επίδραση που ασκεί στη συμπεριφορά του ατόμου η ανάληψη αρχηγικού ρόλου, οι συνέπειες της ύβρεως και τελικά να καταδειχθεί ότι ο Κρέων αποτελεί περίπτωση τραγικού ήρωα.
Διδακτική Ενότητα | → Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία ↘ Β Λυκείου ↘ Σοφοκλέους Αντιγόνη - Γενικής Παιδείας ↘ Σοφοκλέους Αντιγόνη – Στίχοι 280-331 από το πρωτότυπο |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Μετοχή ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Ετυμολογία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστορικά ↘ Δραματική ποίηση ↘ Συγγραφέας ↘ Ξενοφών ↘ Λυσίας ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Κλασική εποχή ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Διακειμενικότητα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Παράγραφος ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Προφορικό κείμενο ↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία) ↘ Ακρόαση ↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση ↘ Μουσική-τραγούδι ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Ο προβλεπόμενος χρόνος αποδεικνύεται αρκετός. |
Χρονολογία (από) | 24/01/2014 |
Χρονολογία έως | 23/02/2014 |
Σχολική μονάδα | 2ο Γενικό Λύκειο Σερρών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |