Κατεβάστε το σενάριο

Οι έφηβοι ερωτούν και ερευνούν τις καταναλωτικές τους συνήθειες

  • Δημιουργός: Γιάννης Παπαγεωργίου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διδακτική απόπειρα συνδυάζει πρωτοτυπία, έρευνα, προσπέλαση σύγχρονων κειμενικών τύπων και οργανική ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν και να καταγράψουν τις καταναλωτικές συνήθειες των συμμαθητών τους, ενημερώνοντας, στο τέλος, και τη σχολική τους κοινότητα. Αρχικά, προβαίνουν σε βιβλιογραφική ανασκόπηση αντίστοιχων, σχετικών ερευνών από μαθητές και φοιτητές. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα μαθητών, αφού μελετήσει και αντιληφθεί μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες το κειμενικό είδος του ερωτηματολογίου, διατυπώνει πιλοτικά τα ερωτήματα που την ενδιαφέρουν δημιουργώντας μια πρώτη μορφή ερωτηματολογίου και ανατροφοδοτείται από μια άλλη ομάδα. Έπειτα, δομούν την τελική μορφή ερωτηματολόγιου σχετικού με τις καταναλωτικές συνήθειες των έφηβων συμμαθητών τους με τα θέματα που επιλέγουν να εστιάσουν και το αποστέλλουν στις Gmail διευθύνσεις (που έχουν φροντίσει να συλλέξουν προηγουμένως) μαθητών από το σχολείο τους, προκειμένου να πάρουν απαντήσεις. Στην επόμενη φάση, επεξεργάζονται τα δεδομένα και τις απαντήσεις που έλαβαν στα ερωτηματολόγιά τους, μελετούν τα διαγράμματα που αυτόματα έχουν εξαχθεί από τις φόρμες της Google και δημιουργούν ενημερωτικά φυλλάδια που θα διανεμηθούν στο σχολείο, προκειμένου να ενημερώσουν τη σχολική κοινότητα για τη δουλειά τους.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Λυκείου
↘ Γλώσσα και γλωσσικές ποικιλίες
↘ Ο λόγος
↘ Η περιγραφή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Πληροφορική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)Φεβρουάριος 2015
Χρονολογία έωςΜάιος 2015
Σχολική μονάδα

3ο Γενικό Λύκειο Ρόδου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές