Επιστήμη με άρωμα γυναίκας
Δημιουργός: Αικατερίνη Μιχαλάκου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Μαρία Κουκλατζίδου, Επιστήμη με άρωμα γυναίκας
Περίληψη
Η πλειονότητα των γυναικών για πολλά χρόνια βρίσκονταν στο περιθώριο του επιστημονικού κόσμου, καθώς η ανδροκρατούμενη κοινωνία περιόρισε σημαντικά την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση. Παρά τις κοινωνικοπολιτισμικές αντιξοότητες, σημαντικές γυναικείες προσωπικότητες κατάφεραν να διεισδύσουν και να συνδράμουν καθοριστικά στην εξέλιξη της επιστήμης. Το παρόν διδακτικό σενάριο αποτελεί ένα εφαλτήριο για τη συνειδητοποίηση του ρόλου των γυναικών επιστημόνων στην πορεία και εξέλιξη της επιστήμης, καθώς αρκετά συχνά παρατηρούνται στερεοτυπικά κατάλοιπα στους πρώιμους κιόλας εκπαιδευτικούς κόλπους, τα οποία δρουν ανασταλτικά στην ανάπτυξη υγιών προσωπικοτήτων.
Διδακτική Ενότητα | → ΣΤ Δημοτικού ↘ Ενότητα 13: Τρόποι ζωής και επαγγέλματα |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Συντομογραφίες ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Περίληψη → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 04/05/2014 |
Χρονολογία έως | 12/05/2014 |
Σχολική μονάδα | 8ο Δ.Σ. Πατρών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |