Κατεβάστε το σενάριο

Greeklish: Ποια είναι η γνώμη σας;

  • Δημιουργός: Φωτεινή Μητσώνη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες διερεύνησης ενός φαινομένου που έχει να κάνει με τη γραφή των ελληνικών και τις νέες τεχνολογίες, τα greeklish, ένα γραφηματικό συστήμα που διαδόθηκε κυρίως ως μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου. Αφού διερεύνησαν τα περιβάλλοντα (chat και σχόλια σε αναρτήσεις στο facebook) στα οποία εμφανίζονται τα greeklish, κατόπιν μελέτησαν κείμενα και απόψεις σχετικές με αυτά. Τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους τις μοιράστηκαν στην ολομέλεια. Κατά την επόμενη φάση του σεναρίου πήραν και επεξεργάστηκαν μικρές συνεντεύξεις από πρόσωπα στο σχολείο που σχετίζονται με το θέμα: χρήστες των greeklish (κυρίως μαθητές, όλων των τάξεων), φιλολόγους, καθηγητές Πληροφορικής και άλλων ειδικοτήτων που είχαν άποψη για το θέμα. Στην τελική φάση του σεναρίου δημοσίευσαν τις απόψεις σε μορφή μικρών κειμένων, όπου οι συνεντευξιαζόμενοι εκθέτουν τις ιδέες τους υπό τη μορφή μονολόγου και τις ανάρτησαν σε ιστολόγιο, μαζί με τις δικές τους απόψεις, όπως διαμορφώθηκαν στο τέλος της έρευνας.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Γλώσσα-γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Σύνδεσμοι
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)15/12/2014
Χρονολογία έως12/05/2015
Σχολική μονάδα

3ο Γυμνάσιο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση