Κατεβάστε το σενάριο

Προσωπικές αφηγήσεις για την επαγγελματική επιλογή

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Σεφερλή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Όπως επισημαίνεται και στον σχεδιασμό του σεναρίου, πρόκειται για διδακτική πρόταση που επιχειρεί μια περισσότερο βιωματική προσέγγιση του θέματος της επαγγελματικής επιλογής. Αρχικά, και ως εισαγωγή στο θέμα, δόθηκαν για μελέτη και επεξεργασία δύο κείμενα: ένα απόσπασμα έρευνας του Θ. Κατσανέβα, το οποίο αναφέρεται στα κριτήρια επιλογής του επαγγέλματος, και η προσωπική αφήγηση του Γιάννη Αγγελάκα για την επαγγελματική του, κυρίως, ζωή. Στη συνέχεια, οι μαθητές (σε ομάδες) επεξεργάστηκαν ερωτήματα για συνεντεύξεις τις οποίες πήραν από επαγγελματίες. Οι συνεντεύξεις εστιάστηκαν στη διαδικασία επιλογής επαγγέλματος. Τέλος, οι ομάδες παρήγαγαν αντίστοιχα ένα κείμενο με τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν σχετικά με τα κριτήρια και τη σημασία της επαγγελματικής επιλογής για τη ζωή του ανθρώπου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Βιογραφικά είδη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Το σενάριο εφαρμόστηκε τμηματικά.

Χρονολογία (από)22/09/2014
Χρονολογία έως13/11/2014
Σχολική μονάδα

2ο ΓΕΛ Χολαργού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση