Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Matsouka_thanatikh_poinh_tek [6,02 MB]

Απονέμοντας …θάνατο

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνα Ματσούκα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στη δύσκολη εποχή που διανύει η χώρα μας αλλά και ευρύτερα οι δυτικές κοινωνίες η διαπίστωση της έξαρσης της εγκληματικότητας είναι πλέον κοινή. Εγκλήματα από τη διακίνηση τεράστιων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών έως και εγκλήματα κατά της ζωής και της γενετήσιας αξιοπρέπειας (αυτά σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη) έχουν αναθερμάνει τη συζήτηση σχετικά με τη σκοπιμότητα της θανατικής ποινής. Οι θιασώτες μάλιστα της συγκεκριμένης ποινής δεν περιορίζονται σε ανθρώπους με περιορισμένη μόρφωση, αλλά απλώνονται έως και σε επιφανείς πνευματικούς ανθρώπους. Ως αφετηρία του σεναρίου κατά το πρώτο δίωρο θα χρησιμοποιηθούν τα δυο κείμενα που περιλαμβάνονται στο διδακτικό εγχειρίδιο της Έκφρασης-Έκθεσης της Γ΄ Λυκείου υπέρ και εναντίον της θανατικής ποινής σε συνδυασμό με κείμενα από ιστολόγιο και τον τύπο, προκειμένου οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά κειμενικά είδη ενώ στο τέλος θα κατασκευάσουν ψηφιακές αφίσες με περιεχόμενο κατά της θανατικής ποινής.

Κατά το δεύτερο δίωρο οι ομάδες θα παρουσιάσουν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της θανατικής ποινής και ακολούθως θα εκτυλιχτεί ένας αγώνας αντιλογίας στο facebook. Η προπαρασκευή των ομάδων θα βασιστεί σε ένα κείμενο που αφορά έναν κατάδικο με πολλές και σοβαρές εγκληματικές ενέργειες.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Λυκείου
↘ Η πειθώ
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)24/02/2015
Χρονολογία έως10/03/2015
Σχολική μονάδα

40ο Γενικό Λύκειο Αθηνών (Γκράβα)

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση