Ημέρα της Ποίησης: Μια μέρα που η γλώσσα βάζει τα καλά της
Δημιουργός: Ελένη Ξυλά
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
Περίληψη
Πρόθεση του σεναρίου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές μας έναν/μια δημιουργό και να θυμούνται την ημέρα της ποίησης ως μέρα δημιουργικής σκέψης, να προσκληθεί ένας/μια δημιουργός, να διαβαστούν από πριν κάποια αποσπάσματα από τα έργα του/της και να ερωτηθεί για το έργο. Κατορθώσαμε να καλέσουμε την βραβευμένη Αλεξάνδρα Μητσιάλη με το κρατικό βραβείο εφηβικής-νεανικής λογοτεχνίας για το μυθιστόρημά της Θα σε σώσω ό,τι και αν γίνει. Συζητήσαμε για τη ζωή, το έργο, την έμπνευση. Συμμετείχε ο όμιλος της δημιουργικής γραφής, αλλά και φίλοι του ομίλου. Όλα τα τεκμήρια βρίσκονται στο blog της δημιουργικής γραφής.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Α Γυμνασίου ↘ Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου ↘ Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Δημιουργική γραφή (creative writing) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία ↘ Νεοελληνική Γλώσσα → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Πολιτιστικά προγράμματα |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 23/03/2015 |
Χρονολογία έως | 29/04/2015 |
Σχολική μονάδα | Γυμνάσιο Ν. Επιβατών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |