Το ηλιακό λεωφορείο
Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Γιώργος Δεστές, Το ηλιακό λεωφορείο
- Κωνσταντίνος Κόμπος, Το ηλιακό λεωφορείο
Περίληψη
Το σενάριο χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ στην ενότητα «Άνθρωποι και μηχανές» (σχολικό βιβλίο «Γλώσσα Γ΄ δημοτικού», τεύχος β΄, σελ. 64-66) και αναδεικνύει τη χρήση της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Το ποίημα της Μαριανίνας Κριεζή από το δίσκο της ΜΙΝΟS-EMΙ «Εδώ Λιλουπούπολη» στο σχολικό εγχειρίδιο μεταφέρει τα παιδιά σε έναν άλλο κόσμο, όπου δεν υπάρχουν καυσαέρια και οι άνθρωποι είναι γελαστοί, χαρούμενοι και όχι σκυθρωποί.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Δημοτικού ↘ Ενότητα 2.4: Άνθρωποι και μηχανές |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Οδηγίες χρήσης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εκτός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 10/2013 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |