Κατεβάστε το σενάριο

Οι νόμοι επισκέπτονται τον Σωκράτη στη φυλακή

  • Δημιουργός: Μαρία Παναγιώτου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Η σταδιακή προσέγγιση και γνώση της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας με άξονα το κείμενο του Πλάτωνα μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα του αρχαίου κόσμου, τις ιδέες και τις πεποιθήσεις που τον διαμόρφωσαν, ώστε να σχηματίσουν μια πιο σφαιρική εικόνα για τον πλούτο της πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Θα έρθουν, παράλληλα, σε επαφή με τις έννοιες του δικαίου και του νόμου μέσω μιας διαχρονικής θεώρησής τους και θα διαπιστώσουν τις μεταβολές που έχουν υποστεί στη σύγχρονη δαιδαλώδη κοινωνίας μας, καθώς και την άμεση σχέση τους με τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας. Η αναζήτηση γραμματικών - συντακτικών φαινομένων, οι λεξιλογικές ασκήσεις και η νοηματική προσπέλαση του κειμένου θα ασκήσουν τους μαθητές στη γνώση βασικών στοιχείων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και στην εκτίμηση της λογοτεχνικής αξίας των έργων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 9. Οι νόμοι επισκέπτονται τον Σωκράτη στη φυλακή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Ετυμολογία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Συγγραφέας
↘ Πλάτων
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Δραματικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (μτφρ.)
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα [Γυμνάσιο]
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Φιλοσοφία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση