Κατεβάστε το σενάριο

Ο εθνικός μας ύμνος

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Πέτρου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια, ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το παρόν σενάριο είναι μια προσπάθεια να αντιληφθούν οι μαθητές ορισμένα χαρακτηριστικά του ελληνικού εθνικού ύμνου και να μάθουν για την ιστορία, το περιεχόμενο αλλά και για τους δημιουργούς του. Επίσης, οι μαθητές θα γνωρίσουν και άλλους εθνικούς ύμνους, οι οποίοι είναι σχετικά γνωστοί (Μασσαλιώτιδα κ.λπ.), αλλά και κάποιους «ιδιαίτερους». Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να γίνει σύγκριση μεταξύ τους με ταυτόχρονη εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Στο τέλος, για να εμπεδώσουν οι μαθητές καλύτερα τον δικό μας εθνικό ύμνο, προτείνεται να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να ηχογραφήσουν ή να παρουσιάσουν στη σχολική τους εορτή της 25ης Μαρτίου πληροφορίες για τον Εθνικό Ύμνο αλλά και να τον τραγουδήσουν.

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 12: 25η Μαρτίου
→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 12: 25η Μαρτίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Τόνοι
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Μουσική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)3/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση