Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [5,19 MB]

Εγώ είμαι εγώ. Εσύ και εγώ είμαστε εμείς.

  • Δημιουργός: Αρχοντούλα Μαντζαρίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το παρόν σενάριο επιδιώκεται η προώθηση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης η οποία εισήχθη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τον νόμο 2413/96 (Φ.Ε.Κ. 124 τ.Α'/17-6-1996). Η προσέγγιση των παραπάνω αρχών επιτυγχάνεται μέσα από την προβολή και επεξεργασία της γαλλικής ταινίας κινούμενων σχεδίων «Αζούρ και Ασμάρ» του Michel Ocelot, η οποία διαπραγματεύεται τις αξίες της ισότητας μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών φυλών, της προσπάθειας κατανόησης ενός τόπου και ανθρώπων διαφορετικής κουλτούρας, καθώς και της συνεργασίας και αλληλοβοήθειας μεταξύ ανθρώπων για την επίτευξη ενός στόχου. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η εξοικείωση των παιδιών με πρακτικές που αφορούν τους νέους γραμματισμούς και τη χρήση λογισμικών.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Ετυμολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Γαλλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Θρησκευτικά
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Μουσική
↘ Πληροφορική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Σχολικές γιορτές
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)19/05/2014
Χρονολογία έως26/5/2014
Σχολική μονάδα

11ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση