Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [1,58 MB]

Αρχαία ελληνική μουσική

  • Δημιουργός: Χρυσούλα Τάτση

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο, όπως σημειώνει ο συντάκτης, αποσκοπεί να αναδείξει τη σημασία της μουσικής διαχρονικά στη ζωή του ανθρώπου, με αφορμή το αρχαίο ελληνικό κείμενο της ενότητας και κατάληξη τις τεκμηριωμένες προτάσεις των ίδιων των μαθητών για αξιοποίηση της μουσικής στο σχολείο του σήμερα. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές ασχολήθηκαν με μία ιστοεξερεύνηση αναφορικά με επιμέρους θέματα που σχετίζονται με τη Μουσική, όπως τα τραγούδια, ο χορός, η μυθολογία, οι επιστήμες και τα μουσικά όργανα. Σε όλες τις φάσεις οι μαθητές συνεργάστηκαν στα πλαίσια ομάδων, των οποίων η σύνθεση άλλαξε στην πορεία του σεναρίου, ώστε να επιτευχθεί η συμμετοχή όλων των μαθητών σε όλες τις πληροφορίες. Επίσης, παρά το γεγονός ότι υπήρξε παρότρυνση για αυτενέργεια και έκφραση της προσωπικής τους άποψης, έμειναν πιστά προσηλωμένοι στις κατευθυντήριες οδηγίες των φύλλων εργασιών.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 6. Η μουσική εξημερώνει
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Ετυμολογία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστορικά
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αλεξανδρινή - ελληνιστική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Διακειμενικότητα
↘ Ιστορική αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)20/11/2013
Χρονολογία έως05/12/2013
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Αγίου Γεωργίου Ασπροβάλτας Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση