Το φθινόπωρο και τα παιδιά του
Δημιουργός: Μαρίνα Λάγουρη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Ευαγγελία Ζούνη, Το φθινόπωρο και τα παιδιά του
Περίληψη
Το προτεινόμενο σενάριο έχει ως σκοπό αφενός να υπενθυμίσει στους μαθητές τα βασικά χαρακτηριστικά του Φθινοπώρου, ώστε να περιγράφουν με ευκολία τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν τη συγκεκριμένη εποχή χρησιμοποιώντας τις ανάλογες λέξεις και εκφράσεις, αφετέρου να γνωρίσουν τον κάθε μήνα του Φθινοπώρου ξεχωριστά επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στα ήθη και έθιμα, στο εορτολόγιο και στις παροιμίες του καθενός.
Διδακτική Ενότητα | → Β Δημοτικού ↘ Ενότητα 1: Στο δρόμο για το σχολείο |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Σχολική ζωή ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Σημεία στίξης ↘ Συλλαβισμός ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Ιστολόγια |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 26/09/2014 |
Χρονολογία έως | 17/10/2014 |
Σχολική μονάδα | Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |