Κατεβάστε το σενάριο

Τηλεοπτικό Σταυρόλεξο

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνος Κόμπος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο ως επέκταση και συμπλήρωση της ενότητας του σχολικού βιβλίου αναφέρεται στην ιστορία και την τεχνολογική εξέλιξη της τηλεόρασης. Οι μαθητές με την επίσκεψή τους σε σχετικές με το θέμα ιστοσελίδες αποκτούν νέες γνώσεις για την τηλεόραση, ενώ ταυτόχρονα καταγράφουν νέες «τηλεοπτικές» έννοιες μαζί με αυτές που ήδη γνωρίζουν με τη χρήση εννοιολογικών χαρτών. Αυτές, μαζί με τη φαντασία των μαθητών αλλά και τη βοήθεια ηλεκτρονικών λεξικών, αποτελούν το περιεχόμενο ενός ηλεκτρονικού σταυρόλεξου, που δημιουργούν οι μαθητές και διαθέτουν στο διαδίκτυο για «κοινή χρήση».

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 15: Τηλεόραση
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Ετυμολογία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/12/2014
Χρονολογία έως3/12/2014
Σχολική μονάδα

1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης-ΑΠΘ

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση