Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [10,76 MB]

ὡς ἔπεσ᾽ ἐσθλὸς ἀνήρ - Μονομαχία και ἀριστεία στην Ἰλιάδα

  • Δημιουργός: Νεκταρία Ιωάννου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο στηρίζεται στην δέκατη πέμπτη ενότητα του σχολικού βιβλίου των Ομηρικών Επών (Ιλιάδα) για την Β΄ Γυμνασίου, που περιλαμβάνει ένα εκτενές απόσπασμα της ραψωδίας Π (στίχοι 684-867), το οποίο αναφέρεται στην «ἀριστεία» και το θάνατο του Πατρόκλου.
Οι μαθητές καλούνται να χωριστούν σε τέσσερις ομάδες και να εμπλακούν σε δραστηριότητες που στηρίζονται στη διερεύνηση δύο κομβικών σημείων που διαγράφουν ομόκεντρους νοηματικούς κύκλους στην ενότητα, δηλαδή της «ἀριστείας», που αποτελεί εξαιρετική έκφανση της ηρωικότερης εκδοχής της μάχης εκ του συστάδην και αποτελεί εκδήλωση που εντάσσεται σε ευρύτερο κύκλο, τη μονομαχία.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Ιλιάδα
↘ Π 684-867
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Ετυμολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Προοικονομία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)2014/5/13
Χρονολογία έως2014/5/16
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Καστελλάνων Μέσης Κέρκυρας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές