Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • tokmakidou_ntili_ntili_efarmogi_tek [224,41 KB]

Ντίλι, ντίλι, ντίλι

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Μέσα από το συγκεκριμένο σενάριο επιδιώκεται η γνωριμία των μικρών μαθητών/-τριών με τη γλώσσα και τη δομή της, η εξάσκησή τους σε βασικές πρακτικές συλλαβισμού, σε δραστηριότητες αξιοποίησης συλλαβών για τη δημιουργία λέξεων, προφορικής, γραπτής κατανόησης και ανασύνθεσης μικρών κειμένων, ποιημάτων και παραμυθιών, με απώτερο στόχο τη δική τους αυτόνομη παραγωγή απλών ιστοριών. Η σταδιακή επαφή των παιδιών με τα δομικά στοιχεία της γλώσσας γίνεται παράλληλα με τη «βήμα προς βήμα» εξοικείωσή τους με πρακτικές που αφορούν στους νέους γραμματισμούς και τη χρήση «ψηφιακών» βιβλίων. Μέσα από τα προσωπικά τους βιώματα γνωρίζουν τη χρησιμότητα και τη λειτουργικότητα του Η/Υ και των Τ.Π.Ε ενώ ταυτόχρονα εξασκούνται στη χρήση βασικών εντολών επεξεργασίας απλών λογισμικών.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 2: Με το «σεις» και με το «σας»
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Συλλαβισμός
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Μουσική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Όπως φάνηκε κατά την εφαρμογή, ο ορισμός του χρόνου εφαρμογής μόνο ως ενδεικτικός μπορεί να χαρακτηριστεί για την υλοποίηση όλων όσων προτείνονται στο σενάριο. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό είχε προβλεφθεί ότι για ορισμένους/ες μαθητές/τριες της συγκεκριμένης Β΄ Τάξης, η ενασχόλησή τους με τις δραστηριότητες του σεναρίου -κυρίως αυτές που αφορούν στη χρήση του Η/Υ- ίσως είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Για τον λόγο αυτό δόθηκε ιδιαίτερη φροντίδα και ο απαραίτητος χρόνος για τη σχετική εξοικείωση τους, ώστε να αποκτήσουν άνεση στον χειρισμό του Η/Υ και τη χρήση του. Δεν θα ήταν δυνατό να αναφερθούμε στην κατάκτηση συγκεκριμένων στόχων που αφορούν στην εξοικείωση με τον Η/Υ ως μέσο γραμματισμού. Όμως η ανταπόκριση των μαθητών/-τριών στις δραστηριότητες του σεναρίου συνιστά ένα πρώτο βήμα στην οικοδόμηση μιας σχέσης των συγκεκριμένων παιδιών με τον Η/Υ και τη χρήση του ως μέσο για ανάγνωση, γραφή και επικοινωνία.

Χρονολογία (από)09/10/2013
Χρονολογία έως21/10/2013
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το προτεινόμενο συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου.