Κατεβάστε το σενάριο

Με μια λαγγόνα στη λίμνη Δοϊράνη

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η πρόκληση/πρόσκληση του συντάκτη του σεναρίου να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους στον κόσμο ενός σπάνιου πουλιού, της λαγγόνας, το οποίο ζει στην Ελλάδα και αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της εξαφάνισης, παρακίνησε τα παιδιά της τάξης εφαρμογής για ένα ταξίδι στον κόσμο της λαγγόνας, με τα φτερά της φαντασίας τους, μέσα από την αξιοποίηση ωρών της Ευέλικτης Ζώνης.
Το σενάριο συνδέεται με τα ισχύοντα στο σχολείο, μιας και μπορεί να αποτελέσει τμήμα και συμπλήρωμα των δραστηριοτήτων που προτείνει το σχολικό εγχειρίδιο. Παράλληλα, το σενάριο καλλιεργεί μια ποικιλία από γραμματισμούς που δεν θεραπεύει το κλασικό βιβλίο, ενώ παράλληλα δεν ξεφεύγει κι από τους στόχους και τους σκοπούς του Αναλυτικού Προγράμματος.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Πληροφορική
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Το σενάριο παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, η εφαρμογή των οποίων απαιτεί αρκετό χρονικό διάστημα. Για αυτό και όπως αναφέρεται και από τον δημιουργό του θα χρειαστεί κάθε εκπαιδευτικός να επιλέξει τις δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες και τις επιθυμίες των μαθητών/-τριών της τάξης του, επιλέγοντας αντίστοιχους στόχους και πρακτικές με αυτές που προτείνονται στο συγκεκριμένο σενάριο.

Χρονολογία (από)23/4/2013
Χρονολογία έως14/5/2013
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου.
Τα τεκμήρια του σεναρίου έχουν ενσωματωθεί στο κείμενο της εφαρμογής.