Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [1,81 MB]

Η Αθήνα προπύργιο της Ευρώπης

  • Δημιουργός: Καλλιόπη Λαζαρίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες αντλούν υλικό από επιλεγμένες ιστοσελίδες προκειμένου, μέσω της δημιουργίας πολυτροπικών κειμένων, να ανασυνθέσουν το ιστορικό και επικοινωνιακό πλαίσιο του λόγου, να κατανοήσουν τις διαφορές μεταξύ ενός ιστορικού κειμένου και ενός επιταφίου λόγου που αναφέρονται στο ίδιο ιστορικό γεγονός, να προβληματιστούν για το πώς ένα ιστορικό γεγονός μπορεί να εμπνεύσει ποιητές, σύγχρονους αλλά και μεταγενέστερους, να επιχειρήσουν τις δικές τους ποιητικές δοκιμές. Όλες αυτές οι δραστηριότητες οδηγούν σε ένα τελικό προϊόν, τη μορφή του οποίου θα επιλέξουν οι ίδιοι, παρουσιάζοντας τη μάχη του Μαραθώνα μέσα από ιστορικές αφηγήσεις, ρητορικούς λόγους και ποιητικά κείμενα.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 15. Η Αθήνα προπύργιο της Ευρώπης
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Ιστορικά
↘ Ρητορικά
↘ Λυρική ποίηση
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Λυσίας
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
↘ Διακειμενικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)30/03/2014
Χρονολογία έως13/05/2014
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Κάτω Ποροΐων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές