Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • tokmakidou_oi_shmaies_tou_kosmou_tekmiria [662,2 KB]

Οι σημαίες του κόσμου

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Μέσα από τις δραστηριότητες του συγκεκριμένου σεναρίου γίνεται προσπάθεια οι μαθητές/-τριες της Β΄ Τάξης να γνωρίσουν τη σημαία ενός κράτους ως ένα σύμβολο αλλά και τη σημασία της για κάθε λαό. Παράλληλα, τα παιδιά γνωρίζουν τη συμβολική σημασία των χρωμάτων και σχημάτων σε διάφορες σημαίες, στην ελληνική αλλά και στις σημαίες κρατών της Ευρώπης όπως και γειτονικών κρατών της Ελλάδας. Ακόμη, τα παιδιά ασκούνται στην αναζήτηση πληροφοριών, οι οποίες ανταποκρίνονται σε κριτήρια που τα ίδια είναι σε θέση να εντοπίσουν αλλά και στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (του Η/Υ και του διαδικτύου), προκειμένου να ανταποκριθούν σε αντίστοιχες αναζητήσεις.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 7: Πώς λέμε ΟΧΙ;
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Τεχνολογία
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Παρά τον σεβασμό στην αρχική σύλληψη του σεναρίου, η στοχοθεσία κατά την εφαρμογή του –η οποία διάρκεσε 8 διδακτικές ώρες– χρειάστηκε να διαφοροποιήσει την έκταση και το εύρος των αρχικών στόχων λόγω της συνθήκης του περιορισμένου χρόνου, ενώ παράλληλα υπήρξε ανακατανομή κάποιων στόχων.

Χρονολογία (από)10/10/2012
Χρονολογία έως19/10/2012
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου.